Intellis styrker ejerkredsen med succesfuld tech-profil
Den stærkt voksende danske udbyder af e-procurement-løsninger styrker nu ejerkredsen med investor og softwareudvikler Lars Sneftrup Pedersen – og sætter samtidig turbo på udviklingen af kerneprodukt og kundeoplevelse
København, 23. september 2024 – Med målet om at skabe markedets mest tilfredse kunder, har softwarevirksomheden Intellis inddraget en ny stærk profil, som skal hjælpe med at optimere udviklingen af virksomhedens kerneprodukt. Det nye medlem i ejerkredsen er investor og direktør Lars Sneftrup Pedersen, som blandt andet står bag Aalborg-virksomheden Admin By Request, og som kommer med en mangeårig erfaring indenfor udvikling af softwareprodukter.
– Intellis er på relativt kort tid vokset voldsomt og blevet en markant spiller på markedet for e-procurement, og vores højeste prioritet er nu at fortsætte denne vækst uden at gå på kompromis med kvaliteten af vores produkter og ydelser. Vi ønsker ganske enkelt at vores kunder er de mest tilfredse på markedet, og med dén målsætning er det essentielt, at vi har kunne tiltrække en profil som Lars Sneftrup Pedersen, lyder det fra COO og Co-Founder hos Intellis, Stig Larsen.
– Intellis er en dynamisk og progressiv virksomhed med et stærkt produkt, en fantastisk energi og nogle spændende visioner. Jeg ser et stort fremtidspotentiale, som jeg håber at kunne være med til at realisere ved at bidrage med min viden og erfaring. Dette vil ske sideløbende med mit fortsatte primære arbejde med Admin By Request, lyder det fra CEO hos Admin By Request, Lars Sneftrup Pedersen.
Udvidelsen af ejerkredsen sker blot et halvt år efter, at Intellis præsenterede en anden markant profil velkommen i ejerkreds og bestyrelse, nemlig Formel 1-kører og investor Kevin Magnussen. Mens Kevin Magnussen har været med til at profilere virksomheden og skabe nye kunderelationer, sættes der nu fokus på at optimere virksomhedens kerneprodukt og forbedre den samlede kundeoplevelse.
– Lars Sneftrup Pedersen har med sin egen virksomhed demonstreret, hvordan man får succes med egenudviklede softwaresystemer. Det er en værdifuld erfaring, som kan hjælpe os med at definere en klar strategi for udvikling og opdatering af vores software, så den altid er i tråd med markedets behov og helst er et niveau bedre, tilføjer Partner og Co-Founder hos Intellis, Søren Iversen.
Stig Larsen og Søren Iversen peger på en række konkrete områder, hvor Intellis skal udvikles og styrkes for at bevare væksten og samtidig forblive den mest attraktive spiller på markedet for e-procurement:
– Det handler især om innovation, kvalitetssikring og risikosikring. Vi skal fortsat identificere og gribe de idéer, som kan føre til unikke funktioner, der adskiller vores løsninger fra konkurrenternes. Samtidig skal vi gennem tests og kvalitetskontrol sikre en stabil software, og også gribe den feedback, der kommer fra brugerne for at forbedre produktet. Endelig skal vi være endnu skarpere til at identificere potentielle risici og udvikle strategier til at håndtere dem, lyder det fra Stig Larsen.
– Intellis går en fremtid i møde, hvor vi skal byde velkommen til endnu flere kollegaer. Vores vækst kræver flere hænder, og i den kommende tid vil der blive ansat flere medarbejdere i både udviklingsafdelingen, supportafdelingen samt i projektafdelingen, slutter Søren Iversen.
Kontakt:
Intellis A/S
Stig Larsen, COO and Co-Founder, [email protected], +45 2614 2828
Lars Sneftrup Pedersen
Lars Sneftrup Pedersen, CEO Admin By Request, [email protected]
Digital channels Intellis:
WEBSITE: INTELLIS.DK
INSTAGRAM: INTELLIS.DK
LINKEDIN: INTELLIS-A-S
Om Intellis:
Intellis stiftet af profiler, som siden 1999 har stået bag nogle af de mest attraktive og innovative e-procurement-løsninger. Intellis tilbyder skræddersyede softwareløsninger og rådgivning til både det offentlige og det private danske marked. Intellis står for nuværende for omkring halvdelen af det danske offentlige marked, når det gælder e-procurement-løsninger.
Intellis annoncerer nye webinarer
I løbet af 2024 har kunderne hos Intellis haft muligheden for at deltage i en række webinarer, hvor forskellige elementer i Tellis blev udfoldet, vendt og drejet. Webinarerne har været målrettet alle eksisterende kunder – både de helt nye i systemet, og de, der havde brug for en genopfriskning af systemet.
Webinarerne blev taget enormt godt imod af kunderne, og deltagelsen har været høj hele vejen igennem. Derfor fortsætter Intellis med afholdelsen af webinarer året ud.
Den 5. september afholdte Intellis første webinar efter sommerferien og fokus var på samarbejdet med Bizconnect, hvor Thomas Vibæk Meijer kunne fortælle om platformens muligheder, samt de nye funktionaliteter, der er åbnet op for vores kunder.
Det kan du læse mere om HER
Formålet med webinarerne har undervejs været både at klæde kunderne bedst muligt på i forhold til brugen af systemet, men i særdeleshed også tættere dialog og vidensdeling mellem Intellis og kunderne, der bruger systemet i dagligdagen.
Den feedback vi løbende har modtaget fra vores kunder, har bidraget til den udvikling, som Tellis i denne tid gennemgår. Derfor vil den næste række af webinarer skue fremad og have fokus på, hvordan det nye Tellis kommer til at se ud.
“Den feedback, vi har modtaget, har været afgørende for udviklingen af Tellis, og de kommende webinarer vil derfor rette fokus mod de fremtidige funktioner i det opdaterede system. Vi er dybt taknemmelige for det engagement, vores kunder udviser i det fremtidige og videreudviklede Tellis” understreger Stig Larsen, COO & Partner i Intellis.
Det næste webinar bliver d. 10/10-2024 og vil omhandle kommende nye releases i Tellis. Tilmeldingen bliver sendt ud til de kunder, der er tilmeldt vores nyhedsbrev.
Læs mere om webinaret HER
Resten af årets webinarer vil blive annonceret løbende.
Intellis og Bizconnect styrker samarbejdet til fordel for kunderne
I stedet for at indsende manuelle kataloger til Intellis Support, som derefter videresender dem til Bizconnect for indlæsning, kan kunder nu selv indlæse katalogerne direkte i Bizconnect-portalen. Denne ændring betyder, at kunderne sparer tid og ressourcer, da de ikke længere behøver at vente på, at flere led skal behandle deres indsendte kataloger.
Det fjerner et unødvendigt mellemled i processen, hvilket både fremskynder arbejdsgangene og reducerer risikoen for eventuelle fejl eller forsinkelser. Ved at lade kunderne tage større kontrol over deres kataloger bliver arbejdsgangen både mere fleksibel og smidig, samtidig med at Bizconnect kan håndtere processen mere effektivt. For kunderne betyder det en betydelig forbedring i deres oplevelse af systemet, da de kan opdatere kataloger hurtigere og med færre trin involveret.
”Det har været et ønske hos både os og Bizconnect, at vi ville effektivisere denne proces omkring kataloger til glæde for både vores kunder, men også lette arbejdsbyrden hos vores support. Så vi er meget glade og tilfredse med den løsning, Bizconnect har udviklet” udtaler Søren Iversen, CEO & Partner i Intellis.
Med denne nye funktion kan vores kunder nu håndtere opdateringer i en langt mere strømlinet arbejdsgang, hvilket også letter presset på vores supportafdeling og frigør ressourcer til andre opgaver.
Derudover får kunderne nu mulighed for at få et overblik over deres kataloger via Katalog-Log funktionen i Bizconnect. Denne nye funktion giver kunderne et samlet overblik over alle deres kataloger, hvor de kan følge status og sikre, at alt er opdateret korrekt.
The man under the helmet
Mød vores nye partner. Se videoen og lær lidt mere om det menneske, der gemmer sig under hjelmen.
Vi er glade for, at Kevin har valgt at blive en del af Intellis-familien med sit ambitiøse sind, energiske personlighed og store forretningsforståelse. Når ens arbejde kræver præstationer af absolut verdensklasse, så påvirker det både psyken og privatlivet. Det fortalte Kevin om, da vi tog en snak om manden bag præstationerne.
Kevin Magnussen bliver medejer af Intellis
Den danske Formel 1-kører styrker samarbejdet med softwarevirksomheden Intellis og bliver samtidig medejer af den fremadstormende udvikler og leverandør af e-procurement-løsninger
København, 11. juni 2024 – Kevin Magnussen annoncerede tidligere på året et forlænget partnerskab med den danske udbyder af e-procurement-løsninger. Nu styrkes dette samarbejde yderligere, da den danske Formel 1-kører bliver medejer af den danske softwarevirksomhed.
“Gennem vores samarbejde med Kevin Magnussen har vi fået os en spektakulær ambassadør, som har gjort os synlige i et nyt og bredt perspektiv. Kevin bevæger sig i en verden, hvor konstant seriøsitet og detaljeorienteret perfektionisme gør kæmpe forskelle, og dermed afspejler han fuldstændigt de værdier, som vi dyrker hos Intellis”, lyder det fra COO og Co-Founder hos Intellis, Stig Larsen.
Stig fortsætter: “Han er visionær, han tænker anderledes, og han er et godt aktiv for vores vækst i en benhård tech-verden, hvor vi vil være nummer ét. Det virkede ganske naturligt for os at knytte endnu tættere bånd med Kevin.”
Med Kevin Magnussens medejerskab følger også en plads i virksomhedens bestyrelse, hvor Formel 1-køreren således vil være med til at sætte retningen for udviklingen af Intellis. Softwarevirksomheden, som fra hovedkontoret i Ørestaden i København yder service i alt fra sparring til udvikling og levering af e-procurement-løsninger, har mere end 50 offentlige virksomheder på kundelisten, og satser i disse år stærkt på den private sektor.
“Sideløbende med mit job som Formel 1-kører, har jeg de senere år fået interesse for at investere i virksomheder, hvor jeg med min viden kan være med til at påvirke en udvikling. Min branche er som bekendt utrolig tech-drevet, og min nysgerrighed for Intellis og måden, de arbejder på samt de produkter, der udvikles, er vokset gennem vores partnerskab. Jeg er glad og ydmyg over at blive lukket ind i ejerkredsen og glæder mig til at tage del i arbejdet og hjælpe Intellis med at slå igennem på det private marked”, lyder det fra Kevin Magnussen.
Kontakt:
Kevin Magnussen
Nikolaj Karlshøj, Partner Manager, [email protected], +45 5384 8501
Intellis A/S
Stig Larsen, COO and Co-Founder, [email protected], +45 2614 2828
Digital channels Intellis:
WEBSITE: INTELLIS.DK
INSTAGRAM: INTELLIS.DK
LINKEDIN: INTELLIS-A-S
Om Intellis:
Intellis stiftet af profiler, som siden 1999 har stået bag nogle af de mest attraktive og innovative e-procurement-løsninger. Intellis tilbyder skræddersyede softwareløsninger og rådgivning til både det offentlige og det private danske marked. Intellis står for nuværende for omkring halvdelen af det danske offentlige marked, når det gælder e-procurement-løsninger.
Intellis styrker dialogen med kunderne gennem Statusmøder
I den seneste tid har vores Salgschef, Maja, rejst landet rundt for at møde vores kunder til en åben dialog om Tellis. Disse møder havde til formål at evaluere Tellis-systemet og drøfte kundernes erfaringer, udfordringer og behov.
Maja har gennem møderne oplevet en utrolig konstruktiv og åben atmosfære. Vores kunder har været meget villige til at dele deres oplevelser og nye idéer, hvilket har givet os værdifuld indsigt. Det har ikke været hensigten at indsamle ros af systemet, men derimod et ønske om konkrete forbedringsforslag, som vi kan arbejde videre med. Dette er afgørende for os, da vi hele tiden stræber efter at levere et system, der skaber maksimal værdi for brugerne.
Et af de tilbagevendende temaer i feedbacken har været brugervenligheden og funktionaliteten af Tellis for slutbrugerne. Kunderne har fremhævet, hvor det nuværende systems styrker ligger, men har samtidig også peget på områder, hvor der er plads til forbedringer. Denne feedback er uundværlig for vores udviklingsteam, da den giver konkrete punkter at arbejde med for at gøre systemet endnu bedre.
Hos Intellis er vi utroligt stolte af den tætte og jordnære kontakt, vi har med vores kunder. Deres input hjælper os med at levere et system, der ikke kun imødekommer deres behov, men også konstant forbedres. Vi værdsætter både ros og konstruktiv kritik, da begge dele er afgørende for vores fortsatte udvikling. Det er denne feedback, der driver os fremad og sikrer, at vi hele tiden kan tilbyde de bedste løsninger.
Vi vil gerne takke alle vores kunder for deres engagement og for at være en aktiv del af vores udviklingsproces. Jeres bidrag er med til at forme fremtiden for Tellis, og vi ser frem til at fortsætte denne spændende rejse sammen.
På nuværende tidspunkt har Maja gennemført næsten 10 statusmøder med vores kunder, som vil blive fulgt op af opfølgningsmøder til efteråret. Hun er aktivt i kontakt med vores eksisterende kundebase for at arrangere yderligere statusmøder.
Hvis du er interesseret i at vide mere om Tellis eller har input, du gerne vil dele med os, er du altid velkommen til at kontakte os. Vi er her for at lytte og lære, så vi kan fortsætte med at levere løsninger, der gør en forskel.
Intellis modtager ISAE 3000-erklæring
ISAE 3000-erklæringen er en detaljeret gennemgang Intellis’ overordnede processer for opbevaring og behandling af personoplysninger. Gennemgangen udføres af ekstern revision og fokuserer på sikkerhed, tilgængelighed, behandlingsintegritet og fortrolighed af data, og bekræfter dermed, at Intellis opfylder disse krav med integritet og høj standard.
Motivationen for at opnå en ekstern bekræftelse på, at Intellis overholder databeskyttelsesstandarder som GDPR kommer af et stort ønske om at vise nuværende og fremtidige kunder, at deres data bliver håndteret efter de højeste standarder, der findes, når de bruger e-procurement løsningen Tellis.
“For os i Intellis er modtagelsen af ISAE 3000-erklæringen et bevis på vores engagement i at beskytte vores kunders data med den højeste grad af sikkerhed og fortrolighed,” udtaler Søren Iversen, CEO i Intellis.
Med en ISAE 3000-erklæring viser vi, at vi ikke kun overholder GDPR, men også har implementeret effektive kontroller til risikostyring og kvalitetskontrol. Dette er afgørende for, at vores kunder ved, at de kan stole på Intellis med deres data.
“Det er ikke kun et godkendelsesstempel, men også et løfte om tillid og troværdighed over for vores kunder. Og det betyder enormt meget for os. Vi er forpligtede til ikke blot at imødekomme, men også at overgå vores kunders forventninger, og denne erklæring er et afgørende skridt i den retning” fortsætter Søren Iversen.
Modtagelsen af erklæringen understreger Intellis’ position som en pålidelig partner inden for datamanagement, der fastlægger standarden for beskyttelse og fortrolighed af kunders data. Det giver alle kunder, der vælger at samarbejde med Intellis, et løfte om tillid og sikkerhed.
GreenLab og Skives borgmester byder Intellis velkommen.
Anledningen var, at Intellis igen deltog i Danmarks Indsamlingen og derigennem bød på en dag bestående af en rundvisning i GreenLab i Skive anført af COO Thomas Helsgaun på el-løbehjul. Efterfølgende var vi blevet inviteret på frokost med borgmester, Peder Christian Kirkegaard på Restaurant Ballast.
Menuen stod på dansk smørrebrød, og der blev delt en meningsfuld samtale om bæredygtighed i 2024 set fra virksomheders og organisationers synsvinkel. Intellis ønsker at engagere sig i kampen for en mere bæredygtig fremtid – og inviterede derfor med glæde nogle af vores kunder med på rundvisningen i Greenlab i Skive. Da innovation og bæredygtighed er centrale værdier for Intellis, var det naturligt for os at støtte denne vigtige sag og samtidig få indsigt i GreenLabs mission.
Sammen om at gøre en forskel
Danmarks Indsamling er en årlig begivenhed, hvor formålet er at indsamle penge til at hjælpe verdens fattigste og mest sårbare mennesker. Her går velgørende organisationer og den danske befolkning sammen om at gøre en positiv forskel i kampen mod fattigdom, sygdom og ulighed på globalt plan. En kamp som både Skive Kommune, GreenLab og Intellis med glæde støtter op om.
”Vi synes Danmarks Indsamling er et rigtig godt initiativ, som giver os mulighed for at støtte og hjælpe børn og unge rundt omkring i verden. Verdensmålene har høj prioritet hos os i Skive Kommune, så derfor vil vi gerne støtte op” forklarer Peder Christian Kirkegaard, siddende borgmester i Skive
Besøget hos GreenLab gav deltagerne et indblik i de seneste tiltag inden for bæredygtig teknologi og innovation. Rundvisningen bidrog desuden til, at Intellis’ ønske om at være frontløbere inden for grøn teknologi og innovation blev forstærket endnu mere end før besøget.
”Vi har alle et ansvar for at hjælpe der, hvor der er allermest brug for det. Andet kan vi ikke være bekendt. At vi så samtidig får muligheden for at se GreenLab, der fungerer som et fyrtårn for grøn omstilling og en kilde til inspiration for virksomheder, organisationer og samfundet som helhed, er en kæmpe bonus og meget inspirerende” uddyber Linda Johansson, HR og Kommunikationschef i Intellis.
Da GreenLab blev spurgt om baggrunden for deres deltagelse i Danmarks Indsamling, var der ingen tvivl om deres engagement i at gøre en positiv forskel i verden. Deres motivation og dedikation til at støtte velgørende formål var tydelig.
”Vores deltagelse i Danmarks Indsamling var primært for at støtte et godt formål, selvom vi som start-up ikke havde genereret profit på det tidspunkt. Vi håber jo, at rundvisningen er bidragende til, at man får et indblik i vores ydmyge ambition om at skabe et power shift og accelerere den grønne omstilling.” afslutter Thomas Helsgaun, COO i Greenlab.
Deres deltagelse i indsamlingen afspejler derfor deres dybe engagement i at være en positiv kraft for forandring og deres ønske om at være en del af løsningen på globale problemer. Et engagement og ønske, som vi deler hos Intellis.
Intellis byder velkommen til ny salgschef
Maja Clausen er en kendt profil i IT-verdenen. Hendes navn klinger allerede velkendt i erhvervet, og hun har etableret sig som en pålidelig, dygtig og vellidt person. Nogle af Intellis’ eksisterende kunder har allerede haft fornøjelsen af at arbejde med Maja tidligere, og kan glæde sig over at genoptage samarbejdet med Intellis løsninger under armen
Med over ti års erfaring i salgsbranchen, bringer Maja Clausen et imponerende arsenal af færdigheder til sin nye rolle. Hendes ekspertise spænder over alt fra at forstå kundernes behov, og kunne formidle dette til hele Intellis organisation.
“Jeg er utrolig begejstret for at være en del af Intellis’ hold, og ser frem til at arbejde sammen med vores fantastiske team for at bringe virksomheden til nye højder. Mit mål er at bidrage til at Intellis løsninger overstiger kundernes forventninger, og hjælpe Intellis med at få gennemført det vi lover” udtaler Maja om sin nye stilling.
Maja Clausen starter i sin nye rolle den 2. april, og ser frem til at møde både eksisterende og potentielle kunder. Hendes fokus vil være at styrke virksomhedens tilstedeværelse på markedet, udvide kundebasen og sikre, at Intellis forbliver en førende aktør inden for e-Procurement løsninger i både den offentlige og private sektor.
COO hos Intellis, Stig Larsen, tilføjer: “Jeg har kendt Maja i efterhånden mange år, og der er ingen tvivl om at hun er et scoop for Intellis. Jeg her helt overbevist om, at Majas lederskab og indsigt vil bidrage til at styrke vores position på markedet og sikre at Intellis løsninger, kunder og medarbejdere fortsætter den sjove rejse som vi er i gang med.”
Majas tiltrædelse markerer en spændende ny æra for virksomheden, og forventningerne til hendes succes er høje.
Første afsnit Intellis Taler Tech i ny sæson er ude
Sociale medier, gaming og et aktivt socialt liv i den digitale verden. Det er en helt almindelig del af børn og unges hverdag anno 2024. En verden fyldt med muligheder, timevis af underholdning, potentiale for læring og meget, meget mere.
Men – som med så meget andet – så kræver et aktivt digitalt liv, at man er bevidst om, hvordan man færdes i det digitale landskab, samt hvilke forholdsregler, man bør tage. Hos Red Barnet kaldes dette for Digital dannelse – og sidestilles med en oplæring i alt muligt andet.
”Børn har ret til et digitalt socialt liv, der er sikkert for dem. Det handler om at have en tillidsbaseret dialog med sit unge menneske” forklarer Lene Stavngaard, Chef for Beskyttelse mod digitale krænkelser.
Hos Red Barnet arbejder de aktivt for, at børn og unges digitale hverdag skal være trygt og sikkert – og at de børn og unge, der oplever digitale overgreb og krænkelser får den hjælp og støtte, de har brug for. Et vigtigt initiativ i en tid, hvor flere og flere desværre oplever ubehagelige ting på nettet. Et eksempel på dette er de sager om ’Sextortion’, der har fyldt i medierne den seneste tid. Det fylder ligeledes hos forældre og fagpersoner, der føler afmagt og tager endnu mere afstand fra det digitale.
Men at tage mere afstand til det digitale er den forkerte vej at gå, mener Sofus Bynge, der er Specialkonsulent i Astralis.
”Mød skærmene – mød børnene – med nysgerrighed i stedet for fordømmelse. Børnene vil det rigtig, rigtig gerne” rådgiver han.
Et fokus, der ligeledes dykkes ned i podcasten. Både Sofus og Lene oplever på første hånd den afstand, som mange forældre føler mod det digitale univers, deres børn lever i. En afstand der skyldes manglende viden og nysgerrighed, mener Sofus Bynge. Han uddyber vigtigheden i, at forældre engagerer sig lige så meget i deres børns digitale liv, som de gør i den fysiske.
Vil du være med i samtalen?
Lyt med, når Lene og Sofus deler indsigt og perspektiver om at navigere i den digitale verden og få råd til skabe et sundt online miljø for vores yngre generationer.
Podcasten kan ses her:
Og lyttes til her: